Livets fyra faser
The four stages of Life:
1. You believe in Santa Claus
2. You don't believe in Santa Claus
3. You are Santa Claus
4. You look like Santa Claus
I vilken fas är du?
1. You believe in Santa Claus
2. You don't believe in Santa Claus
3. You are Santa Claus
4. You look like Santa Claus
I vilken fas är du?
Canal Digitals kundtjänst
Här sitter jag som relativt ny kund hos Canal Digital.
Starten på vårt "förhållande" har inte varit direkt friktionsfritt.
Två nya boxar och tre fjärrkontroller talar sitt tydliga språk.
MEN...
Om det inte hade varit för deras mycket trevliga kundtjänst hade min reptilhjärna firat medeltidsfestival och löpt amok.
Droppen var när inspelningen av Arsenal-Chelsea plötsligen avbröts 4 minuter från slutet.
Då väntade jag några dagar innan jag ringde.
Jag hoppas andra företag tar lärdom av hur smidigt allt blir av en tillmötesgående och förstående kundtjänst.
Som visar både sympati och handlingskraft.
UTAN att kunden kommer i kläm.
Jag är av åsikten att "den som gapar har förlorat".
Skönt när sista tjejen jag pratade med bjöd på en gratis månad bara för att jag var lugn, saklig och trevlig.
Inte mer än rätt, men det kom från rätt sida och av rätt anledning.
Motsatsen är sur när otrevligheter premieras.
Nej, stort plus i kanten till er på Canal Digitals kundtjänst!
Hoppas att ni i ledningen förstår hur mycket pengar dom sparar åt er.
Ge dom rejält med uppskattning och massa julklappar.
För vad är det som bygger starkast på ert varumärke?
Annonserna eller deras bemötande?
Starten på vårt "förhållande" har inte varit direkt friktionsfritt.
Två nya boxar och tre fjärrkontroller talar sitt tydliga språk.
MEN...
Om det inte hade varit för deras mycket trevliga kundtjänst hade min reptilhjärna firat medeltidsfestival och löpt amok.
Droppen var när inspelningen av Arsenal-Chelsea plötsligen avbröts 4 minuter från slutet.
Då väntade jag några dagar innan jag ringde.
Jag hoppas andra företag tar lärdom av hur smidigt allt blir av en tillmötesgående och förstående kundtjänst.
Som visar både sympati och handlingskraft.
UTAN att kunden kommer i kläm.
Jag är av åsikten att "den som gapar har förlorat".
Skönt när sista tjejen jag pratade med bjöd på en gratis månad bara för att jag var lugn, saklig och trevlig.
Inte mer än rätt, men det kom från rätt sida och av rätt anledning.
Motsatsen är sur när otrevligheter premieras.
Nej, stort plus i kanten till er på Canal Digitals kundtjänst!
Hoppas att ni i ledningen förstår hur mycket pengar dom sparar åt er.
Ge dom rejält med uppskattning och massa julklappar.
För vad är det som bygger starkast på ert varumärke?
Annonserna eller deras bemötande?
Människovärde - Prestationsvärde
Alltid intressant att träffa nya människor.
Tänk vad olika vi är.
Jag blir alltid lika rädd och besviken när jag stöter på någon som blandat ihop
människovärde och prestationsvärde.
Ännu värre känns det om personen i fråga har barn.
Men det är så hemskt så det orkar jag inte dryfta nu.
Nej, nu pratar vi om företag istället.
En person som inte kan hålla isär det går ofta till personangrepp istället
för att hålla sin kritik till prestationen.
Vi tar ett exempel:
Företaget A skulle leverera en produkt till företaget B.
På företaget B jobbar "Nisse" (förlåt alla Nisse).
Han har, i detta läge, två val.
1. Kritisera prestationen genom att beskriva hur arg, besviken eller chockad
han är för det dåliga resultatet osv
2. Angripa personen på företaget A ifråga genom att tala om vilken idiot
vederbörande är och tala om hur värdelös den är.
Hur skulle du vilja bli bemött?
Vad är okej?
Det är i svåra situationer ett företags sanna värdegrunder kommer fram.
Glöm alla vackra ord på hemsidan.
Tänk vad olika vi är.
Jag blir alltid lika rädd och besviken när jag stöter på någon som blandat ihop
människovärde och prestationsvärde.
Ännu värre känns det om personen i fråga har barn.
Men det är så hemskt så det orkar jag inte dryfta nu.
Nej, nu pratar vi om företag istället.
En person som inte kan hålla isär det går ofta till personangrepp istället
för att hålla sin kritik till prestationen.
Vi tar ett exempel:
Företaget A skulle leverera en produkt till företaget B.
På företaget B jobbar "Nisse" (förlåt alla Nisse).
Han har, i detta läge, två val.
1. Kritisera prestationen genom att beskriva hur arg, besviken eller chockad
han är för det dåliga resultatet osv
2. Angripa personen på företaget A ifråga genom att tala om vilken idiot
vederbörande är och tala om hur värdelös den är.
Hur skulle du vilja bli bemött?
Vad är okej?
Det är i svåra situationer ett företags sanna värdegrunder kommer fram.
Glöm alla vackra ord på hemsidan.