Hasse Carlsson videoblog - föreläsare, talare

Resultat...

Det är både härligt och hemskt att vara tävlingsmänniska.
Allt avgörs av en enda sak; resultatet.

Igår var en bra dag.
Förutom några bokade föreläsningar, så blev en folder till en kund klar.
Ja, jag erkänner, jag fuskar lite och leker "reklamare" ibland och den här foldern blev riktigt bra.
MEN, det betyder ju ingenting.
För den har inte resulterat i något.
Än.

Det som däremot riktigt förgyllde min dag var att en kund hörde av sig och berättade
att senaste annonsen jag och Lina gjort till dem hade dragit in 10 nya jobb samma dag.
Inom ett nytt verksamhetsområde för dem, dessutom.
Förra året fick jag fria händer med att lansera en helt ny tjänst för dem.
Efter 5 månader hade de ökat 400%.
DET är resultat.
Och jag blir SÅ glad.
Okej, vad är hemligheten, undrar kanske du?
Det finns ingen.
Jag bara gör så som de som vet gör.
Det som Rune Rennemark och Conny Gustavsson skriver i sin utsökta
bok Säljande reklam.
Det den eminente Mattias Åkerberg skriver på sin blogg.
Det som den alltid lika underhållande Jack Hansen skriver
i boken Konsten att skriva så dina kunder vill köpa.

Så varför uppfinna det runda hjulet?
Varför uppfinna det fyrkantiga hjulet?

Notera vad vinnarna gör + gör likadant = bra resultat!

PS nej, jag var inte så smart så jag tog jobbet på provision ;) DS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0