Hasse Carlsson videoblog - föreläsare, talare

Mål som förälder och människa?

Vad har du för mål?
Som förälder och människa?
Så här tänker jag i alla fall.

Som förälder: att mina barn skall ta bra beslut och att jag skall få vara med så länge som möjligt.
Andligen: leva nära livet.
Själsligen: att mina talanger skall bidraga i andra människors liv och att jag får dö nyfiken.
Kroppsligen: fortsätta njuta av att sköta min kropp med både träning och vila så att SJU (!) andra människor får nytt liv av mina organ OM jag inte dör av ålderdom.

Funderar du fortfarande på donation?
Inget konstigt med det.

Intressant resonemang  h ä r.

Abbes pappa har lovat att inte tjata mer.
Kan nog inte lämna samma löfte  ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0