Hasse Carlsson videoblog - föreläsare, talare

Drömmar inför 2009

Har du några drömmar inför 2009?

Det har jag.
Jag har alltid haft drömmar och förväntningar.
Men drömmar och förväntningar finns i många olika varianter.
Tillhör du kategorin som drömmer om att vinna 10 miljoner
på lotto?
Det gör jag.
Mardrömmar.
Nej, valutan som bestämmer mängden av kvalité i mitt liv är inte pengar.
Även om chansen att vinna är på nano-nivå skulle jag aldrig
drista mig att köpa en lott.

Istället drömmer jag om att hon som jag känner mig bäst av alla,
trots det skall fortsätta älska mig.
Att både den lilla och stora prinsessan skall få fortsätta att vara
friska och nyfikna på livet.
Att vi skall få fortsätta uppleva livet så levande som möjligt
som en familj.
Att jag skall få fortsätta leva nära mina talanger.
Att jag skall fortsätta min notoriska strävan att få leva mitt
i nuet.
Även om det har sina baksidor.
Faktiskt.

Inget kan göra mig rikare.

Som du ser drömmer jag inte om att allt skall bli enklare.
Nej, jag tror inte skatten ligger gömd i resans mål eller att
balans är avsaknad av kamp.
Ju äldre jag blir märker jag hur många små korn av finaste guld som
ligger gömda i min vardag av hårt arbete, kniviga beslut, besvikelser
och märkliga möten med fantastiska människor.
Och vilken njutning det är att få fortsätta min strävan.
Strävan efter att låta mina talanger få berika andra människors liv.

Trots min avsaknad av akademiska meriter.
Trots en släng av dyskalkylexi.
Trots att bokningsbyråer struntar i gräsrotsföreläsare som mig;
"har du varit med i TV?".

För drömmarna struntar i sådant.
Dom lever sitt eget liv.
Tack och lov lämnar dom mig inte i fred.
Och tack och lov får dom rejält med bränsle av dig som varit
så snäll att du skrivit ner både tankar och kritik genom utvärderings-
verktyget på min hemsida.
Från mitt hjärtas djup; TACK.
Jag har läst, tårar torkats, nya tankar formats och
drömmarna fått ny kraft och energi.

Så varmt välkommen in i mitt liv, 2009.
Drömmarna har väntat på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0