Hasse Carlsson videoblog - föreläsare, talare

Ängskolan och politiker

Jag har varit i Grekland en vecka.
Det var helt fantastiskt.
Ängskolans IF anordnade sitt årliga träningsläger med
sina nior på Loutraki Sportcamp en bit utanför Athen.
Jag fick förmånen att hålla föreläsningar och några träningspass.

Jag fick på nära håll se hur ledarna jobbade, resonerade och agerade.
Jag fick se ett fantastiskt engagemang, en enorm passion och en väldigt
proffsig attityd till allt de företog sig.
Frukten av det var att 53 elever kände sig trygga, sedda och rejält uppmuntrade.
Frukten var att alla hade en underbar vecka bestående av 10 (!) rejäla träningpass,
en heldag i Athen, en utflykt till "The Blue Lake", sol, bad, mat och givetvis massvis
med skratt och roligheter.
Självklart förekom det inte en droppe alkohol i någon form hos varken deltagare
eller ledare.

Jag inser direkt att det här har tagit tid att jobba fram.
Jag inser att det krävs ett fantastiskt samarbete av lärarna,
föräldrarna och skolledningen för att överhuvudtaget genomföra
ett sådant här arrangemang.

Döm då av min förvåning när jag får läsa i Markbladet att några politiker
går ut och öppet kritiserar denna verksamhet.
Resultatet lät inte vänta på sig, det kom direkt svar i form av insändare från
föräldrar, släktingar och personal.

Men det hela slutar inte där.
Det som får mig att rejält tappa förtroendet för de styrande var det
svar de lämnade.
Speciellt BUN ordförande Gunnar Nilssons svar.

Läs själv i Markbladet. (har för mig insändarna ligger på sidan 50-någonting)

Bör inte en person på den posten ha mer ryggrad och respekt för
föräldrar, personal och sin uppgift?

Hoppas han verkligen tar sig samman och bemöter kritiken som en man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0