Hasse Carlsson videoblog - föreläsare, talare

Barnuppfostran eller barnmisshandel?

Skall börja med att säga att jag inte har helhetsbilden av det här
scenariot, men ...
Det jag hört har fått mig att må illa.

Äntligen någon som reagerat HÄR.

Har aldrig förstått varför en del föräldrar skall lära sina barn att vara självständiga
och bli starka och allt vad dom säger när det är spädbarn det handlar om.
Jag och min betydligt vackrare hälft har alltid tillämpat; "ramar och kramar".
Kärleken ger kramar och samma kärlek sätter glasklara ramar.

Kommentarer
Postat av: liten

Jih?! Kan bara tänka mig hur föräldrar kan missuppfatta det där till att gränsen för aga markant flyttas. Däremot håller jag med AW på en punkt och det är att föräldraskapet måste gå tillbaka mot att bli mer auktoritärt. Dock inte med hjälp av hot och våld, men vi måste sluta curla våra barn, lära dem självständighet, konsekvenser och gränser i samhället!

2009-05-30 @ 11:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0