Hasse Carlsson videoblog - föreläsare, talare

Nya förfrågningar, Ängskolans elever och en livslag

Efter att jobbat med med reklamen ett tag har det plötsligen börjat komma förfrågningar från nya håll på föreläsningar.
Kul!
Det är märkligt det där.
Jag har ingen aning hur dessa företag har hittat mig, men med tanke på hur litet Sverige är det kanske inte så konstigt.
Nåväl, förmodligen har jag gjort något rätt.

I onsdags var det dags igen för min årliga sejour på Ängskolan och deras handikappdag.
Eleverna fick prova hur det är att vara rullstolsbunden och hur det är att sporta som blind.
En av stationerna var en liten föreläsning av mig.
"Hitta hjälten i dig själv".
Trots att jag vaknade på morgonen nästan helt utan röst, gick det att genomföra hela dagen utan problem. Eleverna var alla förstående och var verkligen med på noterna.
Efter att vi kikat på hur lustig vår hjärna är och vad den kan göra och jag berättat lite om mitt liv och alla gånger jag gjort bort mig avslutades varje föreläsning med en livslag:
"Så som du resonerar med dig själv och din omgivning, påverkar resten av ditt liv".

Precis som gravitationen, bryr sig den inte om om du tror på den eller inte.
Den bara gäller.
Alla.
Alltid.

Eller är du ett undantag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0